جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
شناخت دستگاه تصفیه سوخت | فیلتراسیون گازوئیل

فیلتراسیون گازوئیل و بنزین

چطور سوخت گازوئیل را تصفیه کنیم ؟

تصفیه سوخت گازوئیل چیست ؟ تصفیه کردن سوخت فوایدی دارد ؟ چطور سوخت با کیفیت تهیه کنم ؟
فیلتراسیون گازوئیل چگونه از محیط زیست حمایت می کند ؟

در ادامه  برای داشتن یک سوخت با کیفیت این موارد را در شرکت اروند باهم بررسی می کنیم .

سوخت گازوئیل بی کیفیت

سوخت گازوئیل که مخصوص موتورهای دیزلی و تاسیسات حرارتی است که با فرمول
شناخته می شود C12H23
این سوخت که سوخت مایع است و در موتورهای دیزلی مورد استفاده قرار می گیرد. و چون سوخت مایع است باید کیفیت و خلوص مناسبی داشته باشد که به اجزا سوزن انژکتور و پمپ ماشین آسیب نرساند .

به چه سوختی بی کیفیت می گویم؟

سوخت گازوئیل که ذرات ریز و درشت، آب داخل سوخت زیاد باشد را بی کیفیت می گویم . آب  زیادتر از حد در سوخت گازوئیل باعث آسیب به قطعات موتوری و پمپ دستگاه می شود . این آسیبی که سوخت گازوئیل به قطعات میزند هزینه هایی را به بار می آورد که می توان از آن پیشگیری کرد که با “ نت پیشگیرانه ” میتوان عملکرد خودرو و آنالیز کنیم و از خسارت ها جلوگیری کنیم .

 

فیلتراسیون گازوئیل

اکنون که در حال خواندن این مقاله در اروند هستید ، میدانید فیلتراسیون گازوئیل ( تصفیه سوخت دستگاه ) چیست و چه کاری انجام می دهد ؟
فیلتراسیون گازوئیل که یک دستگاه با مدل های مختلف است که موئلفه های تعداد فیلتر و میزان ” دبی ” ( DEBI) آن مهم است و این امر دستگاه ها رو از هم متمایز می کند .
مدل های دستگاه فیلتراسیون شرکت اروند :

Filtration mas اورهال و بازسازی ماشین‌آلات راهسازی و معدنی، معدن هوشمند

این دستگاه فیلتراسیون گازوئیل با سه نوع فیلتر مراحل تصفیه سوخت گازوئیل را انجام می دهد ، که در مدل های سه فیلتره، چهار فیلتره، پنج فیلتره و هشت فیلتره و دستگاه های سیار، ارائه می شود ( لازم به ذکر است که دستگاه های فیلتراسیون سیار همان قابلیت دستگاه های فیلتراسیون ثابت را دارند با این تفاوت که روی ماشین یا تانکر سیار شما نصب می شود )  که سوخت مایع با کیفیت تری را در تانکرها ذخیره کند و آلایندگی های داخل سوخت را در مراحل متوالی کاهش دهد .

( در نظر داشته باشید اگر سوخت تصفیه شده به جای آنکه در باک ماشین سوخت گیری شود به تانکر دیگری منتقل شود دوباره نسبت به سطح تانکر جدید سوخت آلوده می شود )

این دستگاه تصفیه سوخت تا بازه 98% ( در دستگاه های بالا A-FGP A-FG4 A-FG5 A-FGM ) سوخت را تصفیه و خالص سازی می کند .
تا اینجا که با ما در شرکت اروند همراه بودید متوجه شدیم آب داخل سوخت باید حذف شود تا سوخت قابل استفاده باشد ، بعد برای آسیب ندیدن دستگاه ( سوزن انژکتور – پمپ و … ) می توانیم از دستگاه فیلتراسیون گازوئیل برای جداسازی آب و ذرات جامد و آلایندگی ها استفاده کرده که از خرابی قطعات پیشگیری کنیم . ( برای مشاهده نت پیشگیرانه کلیک کنید ) .
حالا نگاهی به داخل خود دستگاه فیلتراسیون گازوئیل ( دستگاه تصفیه سوخت ) می اندازیم و با پروسه و قطعات داخلی این دستگاه آشنا بشیم ( قطعات داخلی فیلتر ها ) .

اگر شما از سوخت گازوئیل استفاده می کنید حتما مخازن با حجم لیتراژ بالا ( منبع گازوئیل) دارید و سوخت را در آن ذخیره می کنید . برای تصفیه باید لوله خروجی مخزن سوخت  را به دریچه ورودی دستگاه فیلتراسیون گازوئیل متصل کنید . با توجه به مدل دستگاهتون حجم انتقال دبی ( لیتر بر دقیقه ) سوخت را به دستگاه منتقل می کند تا از فیلتر های فیلتراسیون گازوئیل عبور کند و جداسازی را انجام دهد .

مرحله اول تصفیه سوخت گازوئیل

1 – سوخت به فیلتر ذرات میرسد در این فیلتر ابتدا ذرات جامد که اندازه بزرگتری دارند تصویه می شود ( تا 10 میکرون در فیلتر ذرات ) به نوعی گرد و غبار ریز آشغال های داخل سوخت گازوئیل را جداسازی می کند .
سوخت گازوئیل بعد از عبور فیلتر ذرات به فیلتر جداساز آب میرسد .

مرحله دوم تصفیه سوخت گازوئیل

2- سوخت گازوئیل که جداسازی ذرات درشت را پشت سر گذاشته وارد فیلتر کوالسر ( فیلتر حذف امولسیون آب ) می شود در این مرحله ” امولسیون آب “(قطرات بزرگ چربی در فاز آبی امولسیون مایع است) از سوخت حذف می شوند.
خب در این فیلتر کوالسر امولسیون های آب را از سوخت جدا کردیم و سوخت خالص تری داریم و باید به مرحله بعدی و پاکسازی با دقت بیشتر برویم تا فرایند تصفیه سوخت گازوئیل کامل شود .

3- حالا که سوخت دو مرحله فیلتر ذرات و فیلتر کوالسر را پشت سر گذاشته به مرحله سوم فیلتر ” سپراتور ” میرسد این فیلتر ( جداسازی تا 10 میکرون) قطرات آب که در سوخت بوده رو جداسازی می کند ( فرقش با فیلتر کوالسر ، فیلتر کوالسر امولسیون های آب را حذف می کند ، سپراتور قطرات آب داخل سوخت را تجمیع می کند ) . ا

و آب تجمیع شده به مخزن تخلیه آب منتقل می شود ( این مخزن می تواند نسبت به نیاز تخلیه اتومات باشد یا دستی تخلیه شود ) و جداسازی آب با قطرات درشت از سوخت گازوئیل انجام شده و آماده سوخت گیری است و تبریک میگم شما الان سوختی با 98% خالص سازی شده با کیفیت بالاتری دارید و دیگر سوخت گازوئیل شما به قطعات آسیب نمی رساند .

khadamat filterasion 4 اورهال و بازسازی ماشین‌آلات راهسازی و معدنی، معدن هوشمند

                       ” سوخت پاک ، هوای تمیز، حمایت از محیط زیست است “

 

اگر سوخت گازوئیل بی کیفیت مصرف کنم چه می شود ؟

باید بگم اگر شما به کیفیت سوختی که استفاده می کنید توجه نکنید و یا اگر ارائه دهنده خدمات سوخت و روغن هستید( فیلتراسیون روغن ) و برای بالا بردن کیفیت سوخت مصرفی دستگاه ( ماشین آلات راهسازی و معدنی ) و از سیستم تصفیه سوخت گازوئیل استفاده نمی کنید مسائلی مانند :  رسوب ، سایش ، پوسیدگی ، خرابی انژکتور ، سوختن پمپ مکش ، طی مدت 6 ماه تا یک سال برای دستگاه پیش می آید زیرا سوخت با کیفیت پایین تری درسیستم احتراق موتور جریان دارد و باعث خرابی سرسیلندر ها و آسیب رسانی به پیستون ها می شود .

عوامل زیر را در پی دارد :

— خوردگی اجزای انژکتور و موتور در اثر تشکیل اسید سولفوریک .
— گرفتگی، شکستگی و خرابی زود هنگام انژکتور در اثر رسوب املاح موجود در سوخت و تشکیل لجن و خزه .
— ایجاد خراش، سایش، فرسودگی و شکستگی پمپ انژکتور در اثر وجود آب .
— یخ زدگی و ژله ای شدن سوخت در فصول سرد سال به واسطه یخ زدگی آب موجود در سوخت .
— خوردگی مخازن و اجزای آهنی سیستم سوخت و موتور .
این موارد در اثر استفاده سوخت ناخالص اتفاق می افتد .
همیشه پیشگیری از یک خرابی بهتر از تعمیر و تعویض آن است .

 

فیلتراسیون گازوئیل با فیلترهای متعدد چه فرقی دارند .

اصولا تصفیه سوخت ، با سه نوع فیلتر است که در بالا به آن پرداختیم ، حالا اگر شما میزان لیتر بیشتری دارید که و یا سرعت سوخت گیری خودتون رو می خواهید افزایش دهید می توانید از مدل های پنج فیلتره و یا هشت فیلتره استفاده کنید ( برای مشاهده مشخصات فنی فیلتراسیون گازوئیل کلیک کنید )
دستگاه فیلتراسیون گازوئیل هشت فیلتره همان فیلتر ذرات، فیلتر کوالسر و فیلتر سپراتور را دارد فقط در تعداد بیشتر ( تعداد دفعات عبور سوخت و تصفیه آن تکرار می شود ) .
در مدل های دستگاه فیلتراسیون گازوئیل میزان حجم انتقال گازوئیل دبی DEBI ( لیتر بر دقیقه ) متفاوت است .

 

سوخت فیلتر شده حمایت از محیط زیست سالم تر

زمانی که مایع سوختی شما ( سوخت بنزینی ، گازوئیل ، فراورده های نفت سفید ) با خالص سازی 98% فیلتر شوند ، یعنی مازوت کم تر یعنی دود و آلایندگی زیر 2% و این برای هوای محیط زیستمون خیلی مفیده و کمک بزرگی به محیط زیست سالم است ، شما از فراورده ای استفاده کنید که آلایندگی های آن گرفته شده  باشد . سوخت خالص سازی شده آلایندگی بسیار کمتری تولید می کند و این امر به هوای پاک و جهانی سبزتر کمک می کند

ارتباط با تیم فروش دستگاه فیلتراسیون گازوئیل اروند

تیم فنی و تخصصی فیلتراسیون اروند در رابطه با مدل های دستگاه ها و اطلاعات فنی در دسترس اند ، برای تماس با تیم فنی دستگاه فیلتراسیون گازوئیل از باکس سمت چپ سایت می توانید استفاده کنید .

 

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است